Estás utilizando un navegador obsoleto. Este u otros sitios web pueden no ser mostrados correctamente. Debes actualizarlo o utilizar un navegador alternativo.
Movement
Calibre: 100.0, manually wound, adjusted in 5 positions
Reference: 100.1010
No. of parts: 188
Jewels: 17, of which 3 are in screwed gold chatons Balance: Diameter 14.2 mm
Power reserve: 42 hours when fully wound Frequency: 18,000 semi-oscillations per hour
Functions Hours and minutes, subsidiary seconds with stop seconds
Special features Plate movement with 2/3 plate and frame pillars Frame parts made of untreated German silver 2/3 plate as well as balance and escape-wheel cocks manually engraved Broad horizontal ribbing Three-band snailing on the ratchet wheel Screwed, raised gold chatons Separately removable clutch winder Modified Glashütte stopwork with controlled backlash Handsetting with stop seconds Adjustment with Grossmann micrometer screw on cantilevered balance cock Shock-resistant screw balance with Breguet overcoil shaped after G. Gerstenberger
Features
Case: Three-part, diameter 41.0 mm, height 11.1 mm, 750/000 rose gold
Crown: 750/000 rose gold
Dial: Solid silver, argenté, with Arabic numerals Hands: Hand-crafted, steel, annealed to a brown-violet hue
Glass: Sapphire crystal, antireflective coating on one side
Strap: Alligator, hand-stitched
Clasp: Butterfly clasp, solid 750/000 rose gold
Edition: Limited to 100 watches worldwide
Bonito reloj, si señor. :ilove::ilove:
Y muy interesante la operación de azulado de las agujas. Aún estoy pensando el porqué no le han puesto "rabito" a la de horas.
Edito: Yo, mirandolo bien, le quitaría el "rabito" a las que lo llevan.
Que maravilla. Precioso el conjunto y de cine el grabado de los puentes del volante y del escape.:surprised:
Parece ser un calibre propio de la casa y no uno modificado.
Aquí hallé mas información sobre este reloj, que parece ser llamado "Benu" http://www.trustedwatch.com/news/top-watches/7491/Moritz-Grossmann-presents-first-wristwatch.
Este es el url de la casa: http://www.grossmann-uhren.com/en/home.html
¿El precio estimado? 16.800 euros. Por la maravillosa construcción y los materiales usados los vale, creo yo.
Gracias por compartirlo.:great:
Bonito , y clasico modelo, me gusta las mecanicas sencillas, pero bien hechas y en este caso como tú presentación , y en cuanto al pavonado tambien genial y sencillo. Saludos.