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Centro Relojero Pedro Izquierdo

Parmigiani Fleurier SIHH2013 : Elite dial making

pifpaf

New member
Parmigiani Fleurier’s SIHH is taking the opposite course of the current trend: the Show-Off.
SIHH being the high mass of Haute Horlogerie, especially this year, we witnessed an abundance of scenography stands. Hostesses were praising the virtues of ultra-visual complications whereby the regulating organs were evolving all through the case.

When approaching the PF stand, one could see the contrast set by the muffled atmosphere. Discretion was the day’s motto and visual abundance was rather to be found in its minimalist aspect.

Just as for the SIHH2012 let’s have a look to the highlights of the 2013 edition, rather than going through a fastidious exhaustive review.

The Transforma CBF set

For the uninitiated, let’s have a reminder of Transforma concept: the case is removable (a « watch head », as per the brand denomination) and may be fitted into two types of receptacles: the pocket watch or the wristwatch support. Here is the perfect opportunity to buy this magnificent and extremely expensive three-piece from this Italian tailor.

Until now, a Transforma at Parmigiani was thus a watch head and two receptacles. Up till now…

The Transforma CBF pushes the design further by adding a second head and an additional container. The third receptacle is a «table watch»; in fact, it is a very beautiful watch-winder which will have the capacity of welcoming the other four elements of the set:

• Pocket support
• Wrist support
• Annual calendar watch head
• Chronograph watch head

In everyday life, it will be useful in winding the annual calendar to the colours of the Confederação Brasileira de Futebol.

Yes, this Transforma set is dedicated to the CBF, the manager of the famous Seleção, the most titled football team in the world. Until now, the series dedicated to the CBF was inspired by the Pershing series sports case. However, the classical style of the new case transforms the partnership into a clearly more dressed aspect. This is a quite surprising and praiseworthy choice since it dissolves the cliché of the football fan who never wears a suit at work and who wears tracksuits throughout his life and chants in stadiums. Parmigiani introduces a watch for the discreet fans of the Brazilian team.

parmigiani_fleurier_transforma_selecao_4_0.jpg


For example, the annual calendar displays the five stars (corresponding to the five World Cup wins) of the CBF’s flag on the moon phase!
The watch is uses the PF339 calibre already seen in the Tonda Quator QA. This movement is based on the PF331, the module adds an annual calendar and a retrograde date.

The calibre is makes approximately 12’’’ (lignes), that is, 27.1mm for 5.5mm in width. It has a frequency of 28800 vibrations per hour for a 50 hours power reserve, supplied by two barrels. The plus factor of this configuration resides in the fact that it guarantees an optimum couple on the power reserve as a whole.




The pink gold case is 43mm in its biggest diameter. At first glance, the utilisation of pink gold might seem unnecessary since the two steel shafts cover it almost entirely once the watch is cased up.

However, the heart of the piece is not to be found here.

What strikes immediately having the watch in hand is the exceptional quality of the dial’s finish. Of course, details such as the green or yellow hands subtly remind one of the set’s theme; it is however the intensity of the blue colour which remains most memorable.

Apart from the Pershing Abyss below and the famous blue De Béthune obtained following an entirely different technique (oven bluing), the dial of this CBF Seleção is the most beautiful one that has ever decorated a watch.




According to light intensity, it oscillates between magenta and midnight blue without being aggressive; it is the embodiment of a purity and smoothness never seen before. The other «watch head» of the box set is a chronograph with a 43 mm carbon case. The atmosphere is here very different and much more sportive than on the annual calendar.

The movement is the PF 334, 13’’’1/4 (30mm) for 6.8mm in height. It also runs at 28800 vibrations per hour for 50 hours power reserve, once again ensured by two barrels. Having a module, it is extraordinarily fitted, with 68 rubies.

This price of the box set is 56900€, which is reasonable for an annual calendar and an Haute Horlogerie chronograph, accompanied by all the necessary accessories …



Pershing Tourbillon Abyss

Another watch equipped with a one-of-a-kind blue dial is the Pershing Tourbillon Abyss.

Nowadays, the watch market of more than 20k€ is divided in several categories, which can be classified into two sociological families.

• Watches for the well-informed, who join traditional and independent Haute Horlogerie. Most of the time, the brand’s name makes itself discreet to leave complications, finishes and tradition in the spotlight.
• The «Show Off» watches, which join average brand-name watches, strongly set, and the very distinctive «Jet Set» watches. The finishes and beautiful watchmaking leave the stage to a maximum amount of show-off: name in bold, gleaming stones, emblematic design.

Until now, the attempts in reconciling traditional Haute Horlogerie and « show-off» have not been very numerous.

With the advent of the Pershing Tourbillon Abyss, Parmigiani Fleurier registers itself in this ecological niche.



The watch is in fact covered with the imposing titanium 45mm case from the Pershing series, water resistant to 100m; even if 300m would have been preferable for such a sportive watch. An impressive pink gold bezel is on top of the case… The horns are prominent and when one is having a drink at a luxury hotel in Monaco, the watch will not lose face in front of a ROO, a Big Bang and the likes. The titanium ensures comfort. Whether we like it or not, this very distinctive case is the main characteristic of this style exercise.

What makes the dial even more impressive is that it steals the spotlight from the tourbillon which is a rare (or even unique ?) feat !!! The «wave» finishes calling upon two levels of blue are astounding, magic, and with as much varieties of reflections that can exist in lighting conditions.



In the context of pure texture, the annual calendar’s powder is slightly overboard; here, the brushing hardens somewhat the light, but the waves are just fa-bu-lous since they make everything that one may have seen pertaining to this theme simply obsolete !

However, the fact that the escapement is eventually side-lined becomes problematic; and yet, it is an Haute Horlogerie tourbillon (the use of this term pertaining to Parmigiani is not demeaning). At the 12 o’clock position one can identify the power reserve hand, graduated up to the 7 o’clock position and at the 6 o’clock position is the tourbillon.



It is clocked at 21600 vha, has a 168h power reserve and performs a rotation in 30 seconds.

The case housing the calibre measures 15’’’ in width for 5.55mm in height, with 30 rubies. Those are particularly unusual dimensions, the world seeming to be divided among the 11, 13 and 17’ calibres…


The finish, the tourbillon’s bridge in particular, is of high quality, the blued silicon of the escape wheel is quite magical in the marine context of the piece.

This hybrid watch is a great success as making it a true mission to increase the general level of watchmaking is important, even at the wrist of the most uninitiated!




Marquetry 15 days Clock

Another piece equipped with the exceptional «blue dial» is the marquetry 15 days Clock. Yes, Parmigiani manufactures a table clock.

In wristwatches’ universe, it is always slightly off-beat to manufacture a beautiful table watch. Generally, only the most prestigious Swiss firms launch themselves into such an exercise.

A clock’s large volumes and surfaces give leeway to creative liberties, which cannot even be imagined in a wristwatch.



This type of piece has marked out the watchmaking pathway of Michel Parmigiani. In the 70s, students from watchmaking schools were working on school clocks very close centring-wise. In the last decade of the 20th Century, when Michel Parmigiani moved from restoration to the manufacture of modern pieces, his first creations were small clocks. Manufacturing table clocks has become of one the hearts of jobs of PF, just as recently illustrated by «Le Chat et La Souris», «Le Dragon» and the brand new «Le Faucon et l’Outarde» (included in the family named «exceptional pieces»).

The clock owns a mass volume close to that of water. The rhodium-plated sterling silver case and the spaces between the glasses and the movements have compensated the calibre’s weight and its heavy barrel’s.

This mass (around one kilo) is equally useful for stabilizing the piece while being wound up. In general, particular attention is given to the user’s sensations, which are well present: it is quite heavy and one requires some strength to wind the barrel, so that the experience of the bi-monthly winding is as amazing as ever.

One piece of advice: don’t use it in the bedroom, it makes quite a lot of noise… The advantage is that its low frequency of 18000 vibrations per hour and its big barrel compose a perfect tuning-fork clock.



The manufacturing of such a watch takes about four months, counting the accumulated working hours. The pressing and finishing operations are distributed among the exterior craftsmen and the firms of the Parmigiani Fleurier industry, namely the Manufacture Horlogère de la Fondation (MHF). The metallic elements are first machined and decorated; then, they go through several treatments, in particular an electrochemical polishing.

The decoration is exceptional. The unusual scale of the finishes disturbs the finishers. Even the supposedly simplest finishes, such as basic anglings, are in fact more complicated due to two factors: on the one hand, it is very delicate to perfectly angle on large surfaces and on the other hand, this work requires a craftsmanship and endangered boxwood buff wheels.



Once the pieces are completed, the next step is the assembly and the exquisite development of the powerful energy system. This work is fully assured by one and only one watchmaker, who will take two weeks to assemble its clock. At the technical as well as security level, the challenge is the big barrel assembly.

It has to be admitted that generally, watchmaking is not a risky profession. The pieces are light, the rare machines are small and harmless and Val de Travers (Fleurier’s lies) is one of the safest places on earth; it is unlikely that one will be attacked by a hooded buff at a red light.

As a precaution against accidents, the movement has been equipped with a technology typical of the 21st Century: a barrel flanging system through a Geneva drive allowing it to progressively unwind.

This Geneva drive has many tricks up its sleeve: obviously it ensures the increase in chronometrical performances while guaranteeing the arrival of controlled energy.

However, its most important asset resides in the fact that it paved the way for the development of a new power reserve system display as exclusive through its technical procedure as through the positioning of its four hands. Spider hands overlap the barrel cylinder to allow the power reserve to be visible whatever the angle.

The result is paradoxical since Parmigiani has designed a complex, exclusive and patented system (composed of 13 pieces for the whole of the spider hands) to obtain the simplest power reserve display!



To ensure utmost precision of the ancient architecture clock, the Geneva drive regulation system has been lined with a constant force escapement system. Well-trained eyes will see a second balance-spring on top of the escape wheel.

To sum it up, it is a technical feat, which consists of making steam engine function with the punctuality of a TGV.

This version, dedicated to music (Parmigiani is in partnership with the Montreux Jazz Festival), has been ornamented with a representation of musical instruments in Pietr Mondrian’s style, famous for being one of the pioneers of abstraction. Marquetry consists of assembling pieces of natural or stained wood veneer to obtain motifs. Each piece is cut and stained individually before being assembled; a task as precise as the assembly of a watch movement!




Parmigiani Toric Tecnica Minos

The SIHH2013 has been the opportunity for many prestigious companies to introduce quite innovative great complications, with the three-dimensional escapement being the central theme. However, Parmigiani has secretly introduced a more-than-classical great complication: the Toric Minos.

This watch will however only be on display since it had been a custom order and is thus already sold. It is marvellous as much for its technicality as for its aesthetics.

Let’s focus on the technique first. Being a great complication, it combines:
• A minute repeater.
• A perpetual calendar
• A tourbillon (even if it is not exactly a complication)
• A power reserve display



At the 12 o’clock position, the watch displays the date and the power reserve. The day of the week is displayed at the 3 o’clock position and the date at the 9 o’clock position. As for the tourbillon at the 6 o’clock position, it rotates in 30 seconds.

The movement measures 13 lignes for 12.3mm width. Its frequency is 21600 beat per hour for a 43 hours power reserve.

The dial’s finishes are part of the elements contributing to making this watch extraordinary. For example, the dial embodies the labyrinth of the mythological Minotaur. The maze walls are in locked polished white gold, a contrast with the ground made in sanded white gold. The edges of the Perpetual Calendar indicators are made in satiny pink gold.

The combinations of contrasts among these elements make up an exceptional visual with the dial shimmering under the light and the amazing tourbillon are a true pleasure for the eyes. One of the greatest dial ever produced !




For the movement’s part, the «labyrinth» motif is slightly less demonstrative, but usually one will be absorbed by the hammers’ repetition work. The sound is both clear and musical and the volume is quite correct.

Using gold for the case turns out to be not quite penalizing as it would first seem. In fact, the metal’s density is not the only factor affecting the resounding vibration. The other factor concerns the essence of the alloy, which ensures a good sound diffusion: the pink gold consists of copper as well, metal equally adapted to resonance.




Moreover, an interior milling ensures the hollowing out of matter on the inside of the case, to further improve resonance…

The demarcating line between this watch and other watches of great complications is that it perfectly fits one’s wrist. Everything is just fine when you wear this watch from the case’s dimensions to the labyrinth decoration, which extends up to the middle.



As for the dimensions, the two glass sapphires are ultra-fine because the watch measures only 13.2mm in width for 45mm in diameter. Despite its dimensions, it perfectly fits one’s wrist!

A homogeneous, equilibrated, complete piece, which above all is equipped with a fabulous dial!

Conclusion

This SIHH2013 is for Parmigiani undoubtedly a power display of the Quadrance (the dial part of Parmigiani) finishing work as well as the workshop Haute Horlogerie of Parmigiani Fleurier. While others are favoring sensationalism, the Fleurier firm stays connected to continuity and perpetuate horology history through a contemporary prism. A firm which prefers interacting with informed watchmakers over «prestigious» brands’ zealots.
 

Alphonse P.

Supermoderator,
Te information you share whit us is so interesting. The watches you present are grate pieces of horological art...
And your pictures are absolutely beautiful!!!!
Thank you for this post Pifpaf!!!!!!!!:great::great::great:
 

gnomo72

Well-known member
Parmigiani Fleurier’s SIHH is taking the opposite course of the current trend: the Show-Off.
SIHH being the high mass of Haute Horlogerie, especially this year, we witnessed an abundance of scenography stands. Hostesses were praising the virtues of ultra-visual complications whereby the regulating organs were evolving all through the case.

When approaching the PF stand, one could see the contrast set by the muffled atmosphere. Discretion was the day’s motto and visual abundance was rather to be found in its minimalist aspect.

Just as for the SIHH2012 let’s have a look to the highlights of the 2013 edition, rather than going through a fastidious exhaustive review.

The Transforma CBF set

For the uninitiated, let’s have a reminder of Transforma concept: the case is removable (a « watch head », as per the brand denomination) and may be fitted into two types of receptacles: the pocket watch or the wristwatch support. Here is the perfect opportunity to buy this magnificent and extremely expensive three-piece from this Italian tailor.

Until now, a Transforma at Parmigiani was thus a watch head and two receptacles. Up till now…

The Transforma CBF pushes the design further by adding a second head and an additional container. The third receptacle is a «table watch»; in fact, it is a very beautiful watch-winder which will have the capacity of welcoming the other four elements of the set:

• Pocket support
• Wrist support
• Annual calendar watch head
• Chronograph watch head

In everyday life, it will be useful in winding the annual calendar to the colours of the Confederação Brasileira de Futebol.

Yes, this Transforma set is dedicated to the CBF, the manager of the famous Seleção, the most titled football team in the world. Until now, the series dedicated to the CBF was inspired by the Pershing series sports case. However, the classical style of the new case transforms the partnership into a clearly more dressed aspect. This is a quite surprising and praiseworthy choice since it dissolves the cliché of the football fan who never wears a suit at work and who wears tracksuits throughout his life and chants in stadiums. Parmigiani introduces a watch for the discreet fans of the Brazilian team.

parmigiani_fleurier_transforma_selecao_4_0.jpg


For example, the annual calendar displays the five stars (corresponding to the five World Cup wins) of the CBF’s flag on the moon phase!
The watch is uses the PF339 calibre already seen in the Tonda Quator QA. This movement is based on the PF331, the module adds an annual calendar and a retrograde date.

The calibre is makes approximately 12’’’ (lignes), that is, 27.1mm for 5.5mm in width. It has a frequency of 28800 vibrations per hour for a 50 hours power reserve, supplied by two barrels. The plus factor of this configuration resides in the fact that it guarantees an optimum couple on the power reserve as a whole.




The pink gold case is 43mm in its biggest diameter. At first glance, the utilisation of pink gold might seem unnecessary since the two steel shafts cover it almost entirely once the watch is cased up.

However, the heart of the piece is not to be found here.

What strikes immediately having the watch in hand is the exceptional quality of the dial’s finish. Of course, details such as the green or yellow hands subtly remind one of the set’s theme; it is however the intensity of the blue colour which remains most memorable.

Apart from the Pershing Abyss below and the famous blue De Béthune obtained following an entirely different technique (oven bluing), the dial of this CBF Seleção is the most beautiful one that has ever decorated a watch.




According to light intensity, it oscillates between magenta and midnight blue without being aggressive; it is the embodiment of a purity and smoothness never seen before. The other «watch head» of the box set is a chronograph with a 43 mm carbon case. The atmosphere is here very different and much more sportive than on the annual calendar.

The movement is the PF 334, 13’’’1/4 (30mm) for 6.8mm in height. It also runs at 28800 vibrations per hour for 50 hours power reserve, once again ensured by two barrels. Having a module, it is extraordinarily fitted, with 68 rubies.

This price of the box set is 56900€, which is reasonable for an annual calendar and an Haute Horlogerie chronograph, accompanied by all the necessary accessories …



Pershing Tourbillon Abyss

Another watch equipped with a one-of-a-kind blue dial is the Pershing Tourbillon Abyss.

Nowadays, the watch market of more than 20k€ is divided in several categories, which can be classified into two sociological families.

• Watches for the well-informed, who join traditional and independent Haute Horlogerie. Most of the time, the brand’s name makes itself discreet to leave complications, finishes and tradition in the spotlight.
• The «Show Off» watches, which join average brand-name watches, strongly set, and the very distinctive «Jet Set» watches. The finishes and beautiful watchmaking leave the stage to a maximum amount of show-off: name in bold, gleaming stones, emblematic design.

Until now, the attempts in reconciling traditional Haute Horlogerie and « show-off» have not been very numerous.

With the advent of the Pershing Tourbillon Abyss, Parmigiani Fleurier registers itself in this ecological niche.



The watch is in fact covered with the imposing titanium 45mm case from the Pershing series, water resistant to 100m; even if 300m would have been preferable for such a sportive watch. An impressive pink gold bezel is on top of the case… The horns are prominent and when one is having a drink at a luxury hotel in Monaco, the watch will not lose face in front of a ROO, a Big Bang and the likes. The titanium ensures comfort. Whether we like it or not, this very distinctive case is the main characteristic of this style exercise.

What makes the dial even more impressive is that it steals the spotlight from the tourbillon which is a rare (or even unique ?) feat !!! The «wave» finishes calling upon two levels of blue are astounding, magic, and with as much varieties of reflections that can exist in lighting conditions.



In the context of pure texture, the annual calendar’s powder is slightly overboard; here, the brushing hardens somewhat the light, but the waves are just fa-bu-lous since they make everything that one may have seen pertaining to this theme simply obsolete !

However, the fact that the escapement is eventually side-lined becomes problematic; and yet, it is an Haute Horlogerie tourbillon (the use of this term pertaining to Parmigiani is not demeaning). At the 12 o’clock position one can identify the power reserve hand, graduated up to the 7 o’clock position and at the 6 o’clock position is the tourbillon.



It is clocked at 21600 vha, has a 168h power reserve and performs a rotation in 30 seconds.

The case housing the calibre measures 15’’’ in width for 5.55mm in height, with 30 rubies. Those are particularly unusual dimensions, the world seeming to be divided among the 11, 13 and 17’ calibres…


The finish, the tourbillon’s bridge in particular, is of high quality, the blued silicon of the escape wheel is quite magical in the marine context of the piece.

This hybrid watch is a great success as making it a true mission to increase the general level of watchmaking is important, even at the wrist of the most uninitiated!




Marquetry 15 days Clock

Another piece equipped with the exceptional «blue dial» is the marquetry 15 days Clock. Yes, Parmigiani manufactures a table clock.

In wristwatches’ universe, it is always slightly off-beat to manufacture a beautiful table watch. Generally, only the most prestigious Swiss firms launch themselves into such an exercise.

A clock’s large volumes and surfaces give leeway to creative liberties, which cannot even be imagined in a wristwatch.



This type of piece has marked out the watchmaking pathway of Michel Parmigiani. In the 70s, students from watchmaking schools were working on school clocks very close centring-wise. In the last decade of the 20th Century, when Michel Parmigiani moved from restoration to the manufacture of modern pieces, his first creations were small clocks. Manufacturing table clocks has become of one the hearts of jobs of PF, just as recently illustrated by «Le Chat et La Souris», «Le Dragon» and the brand new «Le Faucon et l’Outarde» (included in the family named «exceptional pieces»).

The clock owns a mass volume close to that of water. The rhodium-plated sterling silver case and the spaces between the glasses and the movements have compensated the calibre’s weight and its heavy barrel’s.

This mass (around one kilo) is equally useful for stabilizing the piece while being wound up. In general, particular attention is given to the user’s sensations, which are well present: it is quite heavy and one requires some strength to wind the barrel, so that the experience of the bi-monthly winding is as amazing as ever.

One piece of advice: don’t use it in the bedroom, it makes quite a lot of noise… The advantage is that its low frequency of 18000 vibrations per hour and its big barrel compose a perfect tuning-fork clock.



The manufacturing of such a watch takes about four months, counting the accumulated working hours. The pressing and finishing operations are distributed among the exterior craftsmen and the firms of the Parmigiani Fleurier industry, namely the Manufacture Horlogère de la Fondation (MHF). The metallic elements are first machined and decorated; then, they go through several treatments, in particular an electrochemical polishing.

The decoration is exceptional. The unusual scale of the finishes disturbs the finishers. Even the supposedly simplest finishes, such as basic anglings, are in fact more complicated due to two factors: on the one hand, it is very delicate to perfectly angle on large surfaces and on the other hand, this work requires a craftsmanship and endangered boxwood buff wheels.



Once the pieces are completed, the next step is the assembly and the exquisite development of the powerful energy system. This work is fully assured by one and only one watchmaker, who will take two weeks to assemble its clock. At the technical as well as security level, the challenge is the big barrel assembly.

It has to be admitted that generally, watchmaking is not a risky profession. The pieces are light, the rare machines are small and harmless and Val de Travers (Fleurier’s lies) is one of the safest places on earth; it is unlikely that one will be attacked by a hooded buff at a red light.

As a precaution against accidents, the movement has been equipped with a technology typical of the 21st Century: a barrel flanging system through a Geneva drive allowing it to progressively unwind.

This Geneva drive has many tricks up its sleeve: obviously it ensures the increase in chronometrical performances while guaranteeing the arrival of controlled energy.

However, its most important asset resides in the fact that it paved the way for the development of a new power reserve system display as exclusive through its technical procedure as through the positioning of its four hands. Spider hands overlap the barrel cylinder to allow the power reserve to be visible whatever the angle.

The result is paradoxical since Parmigiani has designed a complex, exclusive and patented system (composed of 13 pieces for the whole of the spider hands) to obtain the simplest power reserve display!



To ensure utmost precision of the ancient architecture clock, the Geneva drive regulation system has been lined with a constant force escapement system. Well-trained eyes will see a second balance-spring on top of the escape wheel.

To sum it up, it is a technical feat, which consists of making steam engine function with the punctuality of a TGV.

This version, dedicated to music (Parmigiani is in partnership with the Montreux Jazz Festival), has been ornamented with a representation of musical instruments in Pietr Mondrian’s style, famous for being one of the pioneers of abstraction. Marquetry consists of assembling pieces of natural or stained wood veneer to obtain motifs. Each piece is cut and stained individually before being assembled; a task as precise as the assembly of a watch movement!




Parmigiani Toric Tecnica Minos

The SIHH2013 has been the opportunity for many prestigious companies to introduce quite innovative great complications, with the three-dimensional escapement being the central theme. However, Parmigiani has secretly introduced a more-than-classical great complication: the Toric Minos.

This watch will however only be on display since it had been a custom order and is thus already sold. It is marvellous as much for its technicality as for its aesthetics.

Let’s focus on the technique first. Being a great complication, it combines:
• A minute repeater.
• A perpetual calendar
• A tourbillon (even if it is not exactly a complication)
• A power reserve display



At the 12 o’clock position, the watch displays the date and the power reserve. The day of the week is displayed at the 3 o’clock position and the date at the 9 o’clock position. As for the tourbillon at the 6 o’clock position, it rotates in 30 seconds.

The movement measures 13 lignes for 12.3mm width. Its frequency is 21600 beat per hour for a 43 hours power reserve.

The dial’s finishes are part of the elements contributing to making this watch extraordinary. For example, the dial embodies the labyrinth of the mythological Minotaur. The maze walls are in locked polished white gold, a contrast with the ground made in sanded white gold. The edges of the Perpetual Calendar indicators are made in satiny pink gold.

The combinations of contrasts among these elements make up an exceptional visual with the dial shimmering under the light and the amazing tourbillon are a true pleasure for the eyes. One of the greatest dial ever produced !




For the movement’s part, the «labyrinth» motif is slightly less demonstrative, but usually one will be absorbed by the hammers’ repetition work. The sound is both clear and musical and the volume is quite correct.

Using gold for the case turns out to be not quite penalizing as it would first seem. In fact, the metal’s density is not the only factor affecting the resounding vibration. The other factor concerns the essence of the alloy, which ensures a good sound diffusion: the pink gold consists of copper as well, metal equally adapted to resonance.




Moreover, an interior milling ensures the hollowing out of matter on the inside of the case, to further improve resonance…

The demarcating line between this watch and other watches of great complications is that it perfectly fits one’s wrist. Everything is just fine when you wear this watch from the case’s dimensions to the labyrinth decoration, which extends up to the middle.



As for the dimensions, the two glass sapphires are ultra-fine because the watch measures only 13.2mm in width for 45mm in diameter. Despite its dimensions, it perfectly fits one’s wrist!

A homogeneous, equilibrated, complete piece, which above all is equipped with a fabulous dial!

Conclusion

This SIHH2013 is for Parmigiani undoubtedly a power display of the Quadrance (the dial part of Parmigiani) finishing work as well as the workshop Haute Horlogerie of Parmigiani Fleurier. While others are favoring sensationalism, the Fleurier firm stays connected to continuity and perpetuate horology history through a contemporary prism. A firm which prefers interacting with informed watchmakers over «prestigious» brands’ zealots.

Parmigiani Fleurier SIHH2013 : toma de línea Elite
SIHH de Parmigiani Fleurier está tomando el camino opuesto de la tendencia actual : la Show- Off.
SIHH siendo la misa mayor de la Alta Relojería , especialmente este año , que fue testigo de una gran cantidad de puestos de escenografía . Azafatas alababan las virtudes de complicaciones ultra- visuales por lo que los órganos reguladores fueron evolucionando a lo largo del caso.

Al acercarse a la posición PF , se puede ver el contraste establecido por la atmósfera apagada . La discreción era el lema de la jornada y la abundancia visual era más bien se encuentra en su aspecto minimalista.

Al igual que para el SIHH2012 vamos a echar un vistazo a los aspectos más destacados de la edición de 2013 , en lugar de pasar por una revisión exhaustiva exigente .

El conjunto CBF Transforma

Para los no iniciados , vamos a tener un recordatorio de concepto Transforma : el caso es desmontable ( un " reloj de la cabeza » , según la denominación de la marca) y puede ser instalado en dos tipos de recipientes: el reloj de bolsillo o el apoyo reloj de pulsera. Esta es la oportunidad perfecta para comprar esta magnífica y extremadamente caros de tres piezas de este sastre italiano .

Hasta ahora, un Transforma en Parmigiani , pues, una cabeza del reloj y dos receptáculos. Hasta ahora ...

Empuja la CBF Transforma el diseño más lejos al añadir una segunda cabeza y un recipiente adicional. El tercer recipiente es un « reloj de mesa » , de hecho , es un muy bonito ver - bobinadora que tendrá la capacidad de recibir a los otros cuatro elementos del conjunto :

• Apoyo Pocket
• Soporte de Muñeca
• Anual cabeza del reloj del calendario
• reloj cronógrafo cabeza

En la vida cotidiana , que será útil para enrollar el calendario anual de los colores de la Confederação Brasileira de Futebol .

Sí , este conjunto Transforma se dedica a la CBF , el gerente de la famosa Seleção , el equipo de fútbol más laureado del mundo. Hasta ahora , la serie dedicada a la CBF se inspiró en el caso de los deportes serie Pershing . Sin embargo, el estilo clásico de la nueva caja se transforma la sociedad en un aspecto claramente más vestida. Esta es una opción bastante sorprendente y digno de elogio , ya que disuelve el cliché del fanático del fútbol que nunca viste un traje en el trabajo y que lleva chándal largo de su vida y cantos en los estadios . Parmigiani presenta un reloj para los fans discretos de la selección brasileña .



Por ejemplo, el calendario anual muestra las cinco estrellas (que corresponden a las cinco victorias en la Copa del Mundo ) de la bandera de la CBF en la fase de la luna !
El reloj se utiliza el PF339 calibre ya se ha visto en el Tonda Quator QA . Este movimiento se basa en el PF331 , el módulo añade un calendario anual y una fecha retrógrada .

El calibre es hace aproximadamente 12 '' ' ( lignes ) , que es , 27.1mm de 5,5 mm de ancho . Tiene una frecuencia de 28.800 vibraciones por hora para una hora de reserva de energía 50 , suministrados por dos barriles . El factor más de esta configuración reside en el hecho de que se garantiza una pareja óptima en la reserva de energía como un todo .




La caja de oro rosa es de 43 mm en su mayor diámetro. A primera vista, la utilización de oro rosa puede parecer innecesario, ya que los dos ejes de acero cubren casi en su totalidad una vez que el reloj está embalado para arriba.

Sin embargo , el corazón de la pieza es que no se encuentra aquí .

Lo que llama inmediatamente con el reloj en la mano es la excepcional calidad de acabado del dial. Por supuesto , los detalles como las manos de color verde o amarillo sutilmente recuerdan el tema de la serie , sin embargo , es la intensidad del color azul, que sigue siendo el más memorable.

Aparte del Pershing abismo y el famoso azul De Béthune obtenido siguiendo una técnica completamente diferente (horno azulado ) , el dial de esta CBF Seleção es la más hermosa que jamás haya adornado un reloj.




Según la intensidad de la luz , que oscila entre el magenta y el azul noche sin ser agresivo , es la realización de una pureza y suavidad sin precedentes. El otro « reloj de la cabeza » del sistema de la caja es un cronógrafo con una caja de carbono 43 mm . La atmósfera es aquí muy diferente y mucho más deportivo que en el calendario anual .

El movimiento es el PF 334 , 13'' '1 / 4 ( 30 mm) de 6,8 mm de altura. También funciona a 28.800 alternancias por hora durante 50 horas de reserva de marcha , una vez asegurada por dos barriles. Tener un módulo , que está extraordinariamente equipado , con 68 rubíes .

Este precio del sistema de la caja es 56.900 €, lo que es razonable para un calendario anual y un cronógrafo de Alta Relojería , acompañado de todos los accesorios necesarios ...



Pershing Tourbillon Abyss

Otro reloj equipado con una esfera azul uno-de- uno-bueno es el Pershing Tourbillon Abyss .

Hoy en día , el mercado de relojes de más de 20k € se divide en varias categorías, que se pueden clasificar en dos familias sociológicos .

• Los relojes de los bien informados , que se unen tradicionales e independientes Alta Relojería . La mayoría de las veces , el nombre de la marca se dé a discreción de dejar complicaciones , acabados y tradición en el centro de atención.
• El « Off » Mostrar relojes , que se unen promedio mira de marca, fuertemente establecidas , y el distintivo « jet set » relojes . Los acabados y hermosas relojería dejan el escenario para una cantidad máxima de show- off : nombre en negrita, piedras brillantes , diseño emblemático.

Hasta ahora , los intentos de conciliar tradicional de la Alta Relojería y " show-off » no han sido muy numerosos.

Con el advenimiento de la Pershing Tourbillon Abyss , Parmigiani Fleurier registra en este nicho ecológico.



El reloj es de hecho, cubierto con la imponente caja de titanio de 45 mm de la serie de Pershing, resistente al agua hasta 100m , 300m , aunque hubiera sido preferible que un reloj tan deportivo. Un impresionante bisel de oro rosa está en la parte superior de la caja ... Los cuernos son prominentes y cuando uno está teniendo una bebida en un hotel de lujo en Mónaco , el reloj no perder la cara delante de un ROO , un Big Bang y los gustos. El titanio garantiza la comodidad . Nos guste o no, este caso muy particular es la característica principal de este ejercicio de estilo.

Lo que hace que el disco aún más impresionante es que se roba la atención del tourbillon , que es un hecho raro (o único? ) ! Las « olas » termina llamando a dos niveles de color azul son asombrosos , la magia y la mayor cantidad de variedades de reflexiones que pueden existir en las condiciones de iluminación .



En el contexto de la textura pura , polvo del calendario anual es un poco por la borda ; aquí , el cepillado se endurece un poco la luz, pero las olas son sólo fa -bu -intercambiarán ya que hacen todo lo que uno puede haber visto relacionada con este tema , simplemente obsoleto!

Sin embargo , el hecho de que el escape es finalmente marginado convierte en un problema , y sin embargo , es un torbellino de Alta Relojería (el uso de este término perteneciente a Parmigiani no es degradante ) . A las 12 horas se puede identificar la parte de reserva de marcha , se graduaron hasta la posición siete y en el punto seis es el tourbillon .



Se tiene una velocidad de 21.600 vha , tiene una reserva de marcha de 168 horas y realiza una rotación en 30 segundos.

La carcasa caso del calibre mide 15 '' ' de ancho por 5.55 mm de altura , con 30 rubíes. Esas son las dimensiones particularmente inusuales , el mundo parecía estar dividida entre los 11 , 13 y 17 calibres ' ...


El final , el puente del tourbillon , en particular , es de alta calidad , el silicio azulado de la rueda de escape es muy mágico en el contexto marino de la pieza.

Este reloj híbrido es un gran éxito por lo que es una verdadera misión de aumentar el nivel general de la relojería es importante, incluso en la muñeca de los más iniciados !




Marquetería 15 días Reloj

Otra pieza equipado con la excepcional « línea azul » es la marquetería de 15 días del Reloj. Sí , Parmigiani fabrica un reloj de mesa .

En el universo de los relojes ' , siempre es un poco fuera de ritmo para la fabricación de un reloj de mesa hermosa . En general , sólo las más prestigiosas firmas suizas lanzan a tal ejercicio .

Grandes volúmenes y superficies de un reloj dan margen de maniobra a las libertades creativas, que ni siquiera se puede imaginar en un reloj de pulsera.



Este tipo de pieza se ha trazado la ruta de la relojería de Michel Parmigiani . En los años 70 , los estudiantes de las escuelas de relojería estaban trabajando en los relojes de la escuela muy cerca de centrado se refiere. En la última década del siglo 20, cuando Michel Parmigiani se mudó de la restauración a la fabricación de piezas modernas , sus primeras creaciones fueron pequeños relojes . Fabricación de relojes de mesa se ​​ha convertido en uno de los corazones de los puestos de trabajo de PF , tal como se ilustra recientemente por « Le Chat et La Souris » , « Le Dragon » y el nuevo « Le Faucon et l' Outarde » (incluido en la familia de apellido « piezas excepcionales » ) .

El reloj posee un volumen de masa similar a la del agua . La caja de plata esterlina chapada en rodio y los espacios entre los cristales y los movimientos han compensado el peso del calibre y su cañón pesado es .

Esta masa ( alrededor de un kilo) es igualmente útil para la estabilización de la pieza, mientras que en liquidación. En general , se presta especial atención a las sensaciones de los usuarios , que están bien presentes : es bastante pesado y requiere un poco de fuerza para cerrar el barril, por lo que la experiencia de la bobina bi - mensual es tan increíble como siempre.

Un consejo : no lo use en el dormitorio , tiene un buen montón de ruido ... La ventaja es que la baja frecuencia de 18.000 alternancias por hora y su gran cañón componer un reloj tuning- tenedor perfecto.



La fabricación de un reloj como toma cerca de cuatro meses , a contar las horas de trabajo acumuladas. Las operaciones de prensado y acabado se distribuyen entre los artesanos exterior y las empresas de la industria de Parmigiani Fleurier , a saber, la Manufactura Relojera de la Fondation ( MHF ) . Los elementos metálicos se mecanizan primero y decoradas y, a continuación , pasan a través de varios tratamientos , en particular, un pulido electroquímico .

La decoración es excepcional . La escala inusual de los acabados molesta a los finalistas . Incluso los acabados supuestamente más simples , tales como anglings básicos , son de hecho más complicado debido a dos factores : por un lado , es muy delicada para perfectamente ángulo en superficies grandes y en el otro lado , este trabajo requiere una mano de obra y en peligro de extinción boj ruedas de color de ante .



Una vez que las piezas se han completado, el siguiente paso es el montaje y la exquisita desarrollo del sistema de energía de gran alcance . Este trabajo está totalmente asegurada por un único fabricante de relojes , que tomará dos semanas para armar su reloj. En la técnica, así como el nivel de seguridad , el reto es la asamblea barril grande .

Hay que reconocer que en general , la relojería no es una profesión arriesgada. Las piezas son ligeras, las máquinas raras son pequeños e inofensivos y Val de Travers ( mentiras de Fleurier ) es uno de los lugares más seguros del mundo , es poco probable que uno va a ser atacado por un aficionado con capucha en un semáforo en rojo.

Como medida de precaución contra los accidentes , el movimiento ha sido equipado con una tecnología típica del siglo 21 : un barril sistema de rebordeado a través de una unidad de Ginebra, que permite que se desenrolle progresivamente .

Esta unidad de Ginebra tiene muchos trucos bajo la manga : es obvio que garantiza el aumento de actuaciones cronométricos garantizando al mismo tiempo la llegada de la energía controlada.

Sin embargo, su activo más importante reside en el hecho de que allanó el camino para el desarrollo de una nueva pantalla del sistema de reserva de energía como exclusiva a través de su procedimiento técnico como a través de la colocación de sus cuatro manos. Araña manos se traslapan el bloque de cilindros para permitir la reserva de energía sea lo que sea visible el ángulo.

El resultado es paradójico , ya Parmigiani ha diseñado un sistema complejo , exclusivo y patentado (compuesto de 13 piezas para la totalidad de las manos de araña ) para obtener el indicador de reserva de energía más simple !



Para garantizar la máxima precisión del reloj antiguo arquitectura, el sistema de regulación en coche de Ginebra ha sido revestida con un sistema de escape de fuerza constante. Ojos bien entrenados verán un segundo balance de la primavera en la parte superior de la rueda de escape .

En resumen , se trata de una proeza técnica , que consiste en hacer la función de motor de vapor con la puntualidad de un tren de alta velocidad .

Esta versión , dedicado a la música ( Parmigiani es en colaboración con el Festival de Jazz de Montreux ) , ha sido decorado con una representación de los instrumentos musicales en el estilo de Piet Mondrian , famoso por ser uno de los pioneros de la abstracción. Marquetería consiste en ensamblar piezas de chapa de madera natural o teñido para obtener motivos . Cada pieza se corta y se tiñe de forma individual antes de ser montada; una tarea tan preciso como el montaje de un mecanismo de relojería !




Parmigiani Toric Tecnica Minos

El SIHH2013 ha sido la oportunidad para muchas empresas de prestigio para introducir grandes complicaciones muy innovadoras , con el escape de tres dimensiones , es el tema central. Sin embargo , Parmigiani ha introducido en secreto una gran complicación más de lo clásico : la Toric Minos .

Este reloj sin embargo, sólo estarán en exhibición ya que había sido una orden de encargo y por lo tanto ya está vendido. Es admirable tanto por su tecnicismo como por su estética .

Vamos a concentrarnos en la técnica de primera . Ser un gran complicación , que combina :
• La repetición de minutos .
• Un calendario perpetuo
• Un tourbillon ( aunque no es exactamente una complicación )
• Un indicador de reserva de energía



A las 12 horas , el reloj muestra la fecha y la reserva de marcha . El día de la semana se visualiza en la posición 3 y la fecha en la posición de las 9 en punto. En cuanto a la tourbillon a las 6 en punto , gira en 30 segundos.

El movimiento mide 13 lignes de ancho de 12.3mm . Su frecuencia es de 21 600 latidos por hora para una reserva de marcha de 43 horas .

Acabados del marcado son parte de los elementos que contribuyen a hacer de este extraordinario reloj . Por ejemplo , la línea representa el laberinto del Minotauro mitológico. Las paredes del laberinto son en oro blanco pulido de bloqueo, en contraste con el suelo en oro blanco con arena. Los bordes de los indicadores calendario perpetuo se hacen en oro rosa satinado.

Las combinaciones de contrastes entre estos elementos constituyen una visual excepcional con el dial con relucientes bajo la luz y la increíble tourbillon son un verdadero placer para los ojos. Uno de los más grandes de línea producido nunca !




Por parte del movimiento , el « laberinto » motivo es poco menos demostrativo, pero por lo general uno va a ser absorbido por el trabajo de repetición de los martillos . El sonido es claro y musical y el volumen es del todo correcto .

El uso del oro para el caso resulta ser no es penalizar ya que primero parece. De hecho , la densidad del metal no es el único factor que afecta a la vibración resonante . El otro factor se refiere a la esencia de la aleación , lo que asegura una buena difusión del sonido : el oro rosa consta de cobre, así , de metal igualmente adaptada a la resonancia .




Por otra parte , un fresado interior asegura la resonancia vaciamiento de la materia en el interior de la caja , para mejorar aún más ...

La línea de demarcación entre el reloj y otros relojes de grandes complicaciones es que se adapta perfectamente a su muñeca . Todo está bien cuando te pones el reloj de las dimensiones de la caja de la decoración laberinto, que se extiende hasta el centro.



En cuanto a las dimensiones , los dos zafiros de vidrio son ultra -fino , porque el reloj mide sólo 13,2 mm de ancho por 45 mm de diámetro. A pesar de sus dimensiones, se adapta perfectamente a su muñeca !

Una , equilibrada , pieza completa homogénea , que sobre todo está equipado con una esfera fabuloso !

conclusión

Este SIHH2013 es para Parmigiani , sin duda, una exhibición de la energía del Quadrance (la parte de línea de Parmigiani ) terminar el trabajo , así como el taller de Alta Relojería de Parmigiani Fleurier . Mientras que otros favorecen el sensacionalismo , la firma Fleurier permanece conectado a la continuidad y perpetuar la historia de la relojería a través de un prisma contemporáneo. Una empresa que prefiere interactuar con relojeros informado sobre « prestigio » fanáticos marcas .
 

gnomo72

Well-known member
Repetido.
Saludos y gracias por traducir gnomo72.:great:
 
Última edición por un moderador:

Alphonse P.

Supermoderator,
Te information you share whit us is so interesting. The watches you present are grate pieces of horological art...
And your pictures are absolutely beautiful!!!!
Thank you for this post Pifpaf!!!!!!!!:great::great::great:

Me auto cito para traducir y ahorrarle trabajo a gnomo72:rules::

La información que compartes con nosotros es muy interesante. Los relojes que nos presentas son grandes piezas de arte horológica...
Y tus fotos son absolutamente bellas!!!!
Gracias por este post Pifpaf!!!!!!!!:great::great::great:
 
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